Topic Travel plaatst cookies om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen en voor advertentiedoeleinden. Door gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Meer informatie

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over:

Meest gestelde vragen

Zijn er nog bijkomende kosten?

Alle bijkomende kosten staan bij het betreffende product vermeld. Sommige bijkomende kosten zijn afhankelijk van eventuele faciliteiten waar u gebruik van wenst te maken, bijvoorbeeld het door de eigenaar laten plaatsen van een kinderbedje of het meebrengen van een huisdier. De bijkomende kosten staan ook vermeld op uw huurovereenkomst.

Hoe kan ik betalen?

Na het online plaatsen van uw boeking komt u in het betaalscherm, waar u direct uw (aan)betaling kunt voldoen.

U ontvangt na het boeken een bevestigingsmail met de huurovereenkomst. In de huurovereenkomst ziet u precies hoe de reissom is opgebouwd en welk bedrag u dient te betalen. Boekt u binnen zes weken voor vertrek, dan betaalt u standaard alles in één keer. In de bevestigingsmail vindt u een link naar een beveiligde betaalpagina waar u de betaling in orde kunt maken. Tevens kunt u inloggen in My Topic om uw betaling te doen.

U kunt uw betaling voldoen via iDEAL, Mister Cash, PayPal* of Creditcard* (Mastercard / Visa / American Express). Daarnaast is het mogelijk om de reissom over te maken middels een bankoverschrijving of overboeking. Kiest u ervoor om gebruik te maken van een bankoverschrijving, houd dan rekening met enkele dagen verwerkingstijd.

*Let op: Aan betalingen met PayPal of creditcard zijn transactiekosten verbonden. Nadat u een betaalmethode heeft geselecteerd op de betaalpagina, ziet u de hoogte van de transactiekosten (met een maximum van €10 per transactie). Betaalt u in twee termijnen en betaalt u beide termijnen met creditcard of PayPal, dan betaalt u ook twee keer transactiekosten.

Wanneer moet de aanbetaling gedaan worden? En wanneer het restantbedrag?

Het eerste deel, de aanbetaling, bestaat uit 30% van de huursom, de boekingskosten, Calamiteitenfonds Reizen (€ 2,50 per 9 reisgenoten) en de premie voor de eventueel afgesloten annuleringsverzekering. De aanbetaling dient per ommegaande, maar uiterlijk binnen 7 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst voldaan te worden.

Het restant van de reissom (70% van de huursom en de premie van de eventueel afgesloten Vakantie Verzekering) dienen wij uiterlijk zes weken voor de reisdatum ontvangen te hebben.

Vertrekt u binnen zes weken, dan dient u de betaling in één keer te voldoen. Bij vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard, iDEAL (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. My Topic, zodat u zeker bent van een tijdige verwerking van uw betaling. 

Kan ik mijn boeking nog annuleren?

Aan het annuleren van een boeking zijn altijd annuleringskosten verbonden (conform de ANVR-Reisvoorwaarden). Het annuleren van een boeking kan alleen telefonisch. Onze medewerkers kunnen u dan direct laten weten welke voorwaarden in uw situatie van toepassing zijn.

NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Welke kosten ben ik verschuldigd, wanneer ik besluit te annuleren?

De hoogte van de annuleringskosten is afhankeklijk van het moment waarop u annuleert:

  • Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.

Deze informatie vindt u ook terug in de voorwaarden. Heeft u een annuleringsverzekering via ons afgesloten en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan berekenen wij de restitutie over de reissom. U ontvangt, indien van toepassing op uw boeking, ook de volledige bijdrage voor het calamiteitenfonds en de reisverzekering retour. Boekingskosten en de premie van de annuleringsverzekering worden niet uitgekeerd.

Wanneer kan ik een verzekering afsluiten?

Bij uw boeking kunt u direct een Annulerings- en/of Reisverzekering afsluiten. Wilt u na het boeken nog een verzekering afsluiten voor uw boeking, dan kan dit alleen telefonisch.

Het afsluiten van de Vakantie Verzekering kan tot één dag voor vertrek. Het afsluiten van een annuleringsverzekering dient u uiterlijk binnen 7 dagen na het maken van de boeking te doen. Sluit u de annuleringsverzekering later af, dan kunnen er door de verzekeraar aangepaste voorwaarden aan worden verbonden.

Algemeen

Wie is Topic Travel?

Topic Travel Vakantiehuizen is een gedreven reisorganisatie, opgericht in 1990 en gevestigd in Den Haag. Topic Travel is uitgegroeid tot dé Nederlandse specialist op het gebied van de verhuur van de betere vakantiehuizen.

Topic Travel werkt zonder tussenkomst van reisbureaus en verhuurt de vakantiehuizen rechtstreeks aan haar gasten. Dat betekent een korte lijn tussen producent en consument en een soepele, directe communicatie tussen u en Topic Travel, op het moment dat het ú uitkomt.

Een enthousiast team van 45 vakmensen staat voor u klaar om uw vragen te beantwoorden en uw boekingen te behandelen. Bij ons bent u ieder jaar opnieuw verzekerd van een geslaagde vakantie. Zorgeloos genieten, dat is The Topic State of Mind.

Welke garanties biedt Topic Travel mij?

De meer dan 2600 vakantiewoningen in Frankrijk, Spanje, Italië, Portugal, Tsjechië, Oostenrijk en Kroatië werden stuk voor stuk persoonlijk geselecteerd en worden jaarlijks bezocht. En altijd met als uitgangspunt: "Zouden wij hier zelf vakantie willen houden?". Op deze website worden de huizen uitvoerig en gedetailleerd beschreven. Wat u bij Topic Travel leest en ziet, treft u ook daadwerkelijk aan.

Topic Travel is aangesloten bij de ANVR, de branche-organisatie die strenge normen hanteert voor het lidmaatschap en de kwaliteit van de reizen. Daarnaast is Topic Travel aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en het Calamiteitenfonds Reizen. Dit biedt u, naast financiële garantie, de zekerheid dat u uw vakantiehuis boekt bij een betrouwbare en professionele reisorganisatie.

Wat zijn de contactgegevens van Topic Travel?

Kantooradres:
Bezuidenhoutseweg 27
Den Haag

Postadres:
Postbus 82394
NL-2508 EJ Den Haag

Telefoon: +31 (0)70-416 8 416
Fax: +31 (0)70-416 8 400

E-mail:
U kunt Topic Travel eenvoudig mailen met behulp van het e-mailformulier op de contactpagina of via een van onderstaande e-mailadressen.
[email protected] (voor algemene informatie)
[email protected] (voor vragen m.b.t. reserveringen)
[email protected] (bij evt. problemen m.b.t. uw accommodatie)

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Heeft u een klacht over uw verblijf of de dienstverlening van Topic Travel, dan kunt u daar melding van maken via het contactformulier op deze website.
Kies als onderwerp van uw bericht voor 'Iets anders' en kies vervolgens voor 'Ik heb een klacht en ben in het vakantiehuis' of  'Ik heb een klacht en ben nog/weer thuis'. Bij een klacht na verblijf wordt uw klacht binnen 2 werkdagen in behandeling genomen. Bij een klacht ter plaatse streven wij er uiteraard naar om deze al tijdens uw verblijf op te lossen.
Onze volledige klachtenprocedure treft u aan in de huurvoorwaarden.

Heeft Topic Travel openstaande vacatures?

Bent u op zoek naar een uitdagende functie? Topic Travel heeft regelmatig interessante vacatures. Alle vacatures binnen de @Leisure Group, waar Topic Travel onderdeel van uitmaakt, vindt u op de vacaturepagina van de @Leisure Group. 

Via de vacaturepagina kunt u reageren op vacatures en tevens meer informatie opvragen over de openstaande functies.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de Topic Travel Nieuwsbrief?

Via de nieuwsbrief houden wij u graag op de hoogte van praktische vakantietips, leuke wetenswaardigheden over vakantiebestemmingen en natuurlijk de laatste aanbiedingen.

U klikt hier om u aan te melden voor de Topic Travel Nieuwsbrief. Na het invullen van uw gegevens ontvangt u, op het door u opgegeven e-mailadres, een bericht met daarin een link. De aanmelding voor de nieuwsbrief is compleet als u op deze link heeft geklikt. Zo wordt voorkomen dat iemand anders u zonder uw toestemming aanmeldt.

Hoe kan ik een wijziging in mijn persoonsgegevens doorgeven?

U kunt alle wijzigingen in uw persoonsgegevens zowel telefonisch (070-416 8 416), per e-mail, als via het contactformulier aan ons doorgeven. U kunt uw wijzigingen ook doorgeven via uw My Topic-account.

Wanneer zijn de schoolvakanties in Nederland?

Schoolvakanties Nederland 2015-2016

Zomervakantie 2015 
Regio noord:    04-07-15 t/m 16-08-15  -  Week 28 t/m 33
Regio midden:  11-07-15 t/m 23-08-15  -  Week 29 t/m 34
Regio zuid:       18-07-15 t/m 30-08-15  -  Week 30 t/m 35

Herfstvakantie 
Regio noord:    17-10-15 t/m 25-10-15  -  Week 43
Regio midden:  17-10-15 t/m 25-10-15  -  Week 43
Regio zuid:       24-10-15 t/m 01-11-15  -  Week 44

Kerstvakantie 
Alle regio's:      19-12-15 t/m 03-01-16  -  Week 52 + 1

Voorjaarsvakantie*
Regio noord:    27-02-16 t/m 06-03-16  -  Week 9
Regio midden:  20-02-16 t/m 28-02-16  -  Week 8
Regio zuid:       20-02-16 t/m 28-02-16  -  Week 8

Meivakantie 
Alle regio's:      30-04-16 t/m 08-05-16  -  Week 18

Zomervakantie 2016
Regio noord:    16-07-16 t/m 28-08-16  -  Week 29 t/m 34
Regio midden:  09-07-16 t/m 21-08-16  -  Week 28 t/m 33
Regio zuid:       23-07-16 t/m 04-09-16  -  Week 30 t/m 35

* Dit betreft adviesdata van het ministerie van OCW. Scholen mogen hiervan afwijken.

Wanneer zijn de schoolvakanties in België?

Schoolvakanties België 2015-2016

Zomervakantie 2015
01-07-15 t/m 31-08-15

Herfstvakantie
02-11-15 t/m 08-11-15

Kerstvakantie
21-12-15 t/m 03-01-16

Krokusvakantie 
08-02-16 t/m 14-02-16

Paasvakantie 
28-03-16 t/m 10-04-16

Zomervakantie 2016 
01-07-16 t/m 31-08-16

Ik wil graag meedoen aan de fotowedstrijd. Waar vind ik meer informatie?

Leuk dat u deel wilt nemen aan de Topic Travel fotowedstrijd. Met uw deelname maakt u kans op een van de Topic Travel vakantievouchers t.w.v. € 250.

Ga voor meer informatie naar de fotowedstrijd-pagina

Ik wil graag meedoen aan de videowedstrijd. Waar vind ik meer informatie?

Leuk dat u deel wilt nemen aan de Topic Travel videowedstrijd. Met uw deelname maakt u kans op een van de Topic Travel vakantievouchers t.w.v. € 450.

Ga voor meer informatie naar de videowedstrijd-pagina

Hoe kan ik mij afmelden voor de Topic Travel nieuwsbrief?

U kunt zich eenvoudig afmelden voor de nieuwsbrief via de afmeldpagina. U vult het e-mailadres in waarvoor u zich wilt uitschrijven en klikt op 'afmelden'.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

Deze vindt u door onderaan de website op 'Algemene voorwaarden' te klikken. Naast de Algemene Voorwaarden van Topic Travel, vindt u de ANVR Reisvoorwaarden en per vakantieland aanvullende reisinformatie terug.

My Topic

Hoe kan ik gebruik maken van My Topic?

Wanneer u voor het eerst een boeking maakt bij Topic Travel, wordt u gevraagd om een wachtwoord aan te maken voor uw My Topic account. Vervolgens kunt u direct inloggen.

Mocht u nog niet eerder geboekt hebben, maar wel een My Topic account willen aanmaken, dan klikt u in de rechterbovenhoek van de website op My Topic’. Vervolgens kunt u zich via de knop 'Een account aanmaken' registreren.
U dient hiervoor eenmalig een geldig e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Na de registratie ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u uw account kunt activeren.

Wat zijn de voordelen van My Topic?

U heeft inzicht in uw boeking(en) en kunt eenvoudig de status van uw boeking(en) en betaling(en) inzien. Daarnaast kunt u uw gegevens wijzigen en, indien de huiseigenaar dit wenst, uw vluchtnummer en aankomsttijd doorgeven. Bovendien profiteert u via My Topic van aantrekkelijke privileges.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik toch inloggen?

Ga naar het My Topic-inlogscherm en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul uw e-mailadres in en klik op de verzend-knop. U ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord aan kunt maken. 

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens in My Topic?

Nadat u bent ingelogd in My Topic gaat u naar het tabblad 'Mijn gegevens'. Daar voert u de gewenste wijzigingen door en klikt u vervolgens op 'Gegevens opslaan'.

Hoe wijzig ik mijn My Topic wachtwoord?

Nadat u bent ingelogd in My Topic gaat u naar het tabblad 'Mijn gegevens'. Daar voert u onder het kopje 'Wachtwoord wijzigen' uw huidige en tweemaal het gewenste nieuwe wachtwoord in. Klik vervolgens op de knop 'Wachtwoord wijzigen' om de wijziging definitief te maken.

Ik heb geen activering- of bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Wanneer u een My Topic-account aanmaakt of een nieuw wachtwoord aanvraagd, wordt er automatisch een activering- of bevestigingsmail gestuurd. Komt de mail niet aan dan kan dit de volgende redenen hebben:

  • De mail is in de map 'Ongewenste e-mail' terecht gekomen.
    • Open de map 'Ongewenste mail' en markeer het bericht als 'Gewenst'.
  • Er zit enige vertraging in het verzend- en aflevermoment van de e-mail. 
    • Wacht 10 minuten. Heeft u nog steeds geen bericht ontvangen, probeer het dan opnieuw.
  • Het opgegeven e-mailadres is onjuist.
    • Probeer het nogmaals en controleer daarbij zorgvuldig het opgegeven e-mailadres.
Waarom zie ik mijn betaling (nog) niet terug in My Topic?

Indien u online via My Topic betaalt, wordt uw betaling afgehandeld door onze payment provider Ogone. Zodra de betaling is verwerkt, wordt dit doorgegeven aan ons systeem en wordt de betaling zichtbaar in My Topic. Dit kan een aantal minuten duren.

Wanneer u de pagina ververst of opnieuw inlogt in My Topic, wordt de status van uw betaling geactualiseerd.

Waarom krijg ik in My Topic het verzoek om mijn bankgegevens in te vullen?

Wanneer u een huis boekt waarbij de waarborgsom na uw verblijf wordt teruggestort, is het belangrijk dat wij de IBAN van uw bankrekeningnummer hebben. Op die manier zorgen we ervoor dat de borg altijd op de juiste rekening wordt teruggestort.

Er staan gegevens in My Topic, die ik niet zelf heb ingevuld. Hoe kan dit?

Wanneer u een My Topic-account aanmaakt, controleren we in ons systeem of u misschien al eens bij ons geboekt hebt met hetzelfde e-mailadres. Indien dit het geval is, koppelen we die gegevens automatisch aan uw account. Mochten de gekoppelde gegevens niet meer kloppen, dan kunt u deze in My Topic aanpassen onder ‘Mijn gegevens’.

Blijven mijn gegevens geheim?

Topic Travel hecht veel waarde aan uw privacy en de bescherming daarvan. Meer informatie over de omgang met persoonlijke en technische gegevens, vindt u in ons privacy statement.

Hoe kan ik mijn My Topic-account verwijderen?

Wanneer u niet langer gebruik wenst te maken van uw My Topic-account, kunt u deze verwijderen. Let op, wanneer het account eenmaal is verwijderd, kan deze niet meer geactiveerd worden.

  1. Ga naar My Topic en log in
  2. Klik links in de menubalk op 'Mijn gegevens'
  3. Klik onderaan op de knop 'Account verwijderen'
  4. Vul ter bevestiging uw wachtwoord in en klik op de knop 'Ja, verwijder mijn account'
  5. U bent nu automatisch uitgelogd en uw account is verwijderd.

Boeken

Hoe kan ik een boeking maken?

Dit kan door op het vakantiehuis te klikken. U selecteert de gewenste aankomstdatum én verblijfsduur en klikt u op 'Nu boeken'.

Vervolgens vult u eenvoudig alle boekingsgegevens in. U plaatst de boeking definitief door onderaan het formulier op 'Boek nu' te klikken.

Biedt Topic Travel ook wintersportvakanties aan?

Bij Topic Travel kunt u ook terecht voor uw wintersportvakantie. In Oostenrijk en in Frankrijk bieden wij tijdens het wintersportseizoen een ruim aanbod vakantiewoningen aan in de volgende regio's:

  • FR - Franse Alpen
  • AT - Karinthië
  • AT - Salzburgerland
  • AT - Tirol
  • AT - Steiermark
  • AT - Vorarlberg

Een mooi appartement nabij de skilift of een gezellig chalet direct aan de piste? Genieten van de rust of de levendige après-ski? De keuze is aan u!

Hoe zie ik welke vakantiehuizen beschikbaar zijn en wanneer de door mij gekozen woning beschikbaar is?

Zoekt u een woning voor een specifieke periode, dan kunt u uw zoekopdracht verfijnen door een aankomstdatum te selecteren. Het zoekresultaat toont dan alleen de accommodaties die in de geselecteerde periode beschikbaar zijn.

Bij de productinformatie, van de door u gekozen accommodatie, kunt u ook een datum en periode selecteren. In de kalender zijn de beschikbare aankomstdata dikgedrukt, groen gekleurd en omcirkeld. De aankomstdata die niet (meer) beschikbaar zijn, worden in zwart weergegeven en zijn niet selecteerbaar.

 

Hoe lang of kort van te voren kan ik (online) boeken?

In de kalender op de huispagina ziet u precies voor welke perioden het betreffende huis geboekt kan worden. Over het algemeen kunt u zowel het actuele als het volgende jaar boeken. 

(Zie ook “Kan ik mijn vakantiehuis voor 2016 al reserveren”)

Ook kort voor vertrek kunt u online uw boeking in orde maken. Wanneer u binnen 5 dagen wenst te vertrekken, raden wij u echter aan uw boeking telefonisch te plaatsen bij een van onze medewerkers. Hij/zij kan u dan direct informeren over de aangepaste (betaal)procedures voor deze last-minute.

In uitzonderingsgevallen kunt u zelfs, mits de betaling direct binnen is, op de dag van vertrek nog telefonisch boeken. 

Kan ik mijn vakantiehuis voor 2016 al reserveren?

Vanaf oktober zal het volledige huisaanbod voor 2016 online beschikbaar zijn. Veel huizen zijn nu echter al te boeken op onze website.

Kunt u het door u gewenste vakantiehuis voor de gekozen periode nog niet online boeken? Neem dan telefonisch contact op met de Afdeling Reserveringen op het nummer +31 70 416 8 416. 

Wij leggen graag kosteloos en geheel vrijblijvend het betreffende vakantiehuis vast voor uw vakantie in 2016*. U maakt dan een ‘voorlopige reservering’.
Zo bent u er zeker van dat ‘uw’ huis niet door iemand anders wordt gereserveerd, precies in uw vakantie.
•    U bent iedereen voor
•    U hoeft niets aan te betalen
•    Geheel vrijblijvend. 

Zodra ons volledige programma voor 2016 definitief is, nemen wij contact met u op. Nadat wij u hebben kunnen informeren over de beschikbaarheid, eventuele wijzigingen in de faciliteiten en huursom van de woning, bepaalt u of u de boeking definitief wilt maken. 
Maakt u de voorlopige reservering definitief, dan ontvangt u direct de huurovereenkomst en kunt u de (aan)betaling voldoen. Wilt u de voorlopige reservering annuleren, dan kan dat geheel kosteloos. 

* Het maken van een voorlopige reservering is alleen mogelijk voor huizen die nog niet online te boeken zijn voor een vakantie in 2016. Voor de overige huizen kunt u alleen een definitieve boeking plaatsen. Het plaatsen van een 48-uurs optie is in veel gevallen ook mogelijk.

 

Waar moet ik rekening mee houden bij een boeking kort voor vertrek?

Ook kort voor vertrek kunt u online uw boeking in orde maken. Wanneer u binnen 5 dagen wenst te vertrekken, raden wij u echter aan uw boeking telefonisch (+31 70 416 8 416) te plaatsen bij een van onze medewerkers. Hij/zij kan u dan direct informeren over de aangepaste (betaal)procedures voor deze last-minute. In uitzonderingsgevallen kunt u zelfs, mits de betaling direct binnen is, op de dag van vertrek nog telefonisch boeken. 

Bij een late last-minute boeking (vertrek binnen 5 dagen) ontvangt u een bevestiging met de voorlopige huurovereenkomst*. Wij controleren dan namelijk eerst de beschikbaarheid bij de huiseigenaar. Binnen 48 uur verneemt u van ons of de boeking door kan gaan. Is de eigenaar akkoord gegaan, dan ontvangt u direct per mail de definitieve huurovereenkomst.

Bij vertrek binnen veertien dagen dient de betaling in één keer via creditcard, iDEAL (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) te worden voldaan. Betaal via My Topic, zodat u zeker bent van een tijdige verwerking van uw betaling.

*Let op: Ook de voorlopige huurovereenkomst is een bindende boeking. Annuleren kan alleen volgens de gangbare annuleringsvoorwaarden.

Wat betekenen de sterren bij de woning?

Aantal sterren:

  1. Vakantiewoningen met slechts één ster komen bij Topic Travel niet voor.
  2. Vakantiewoning met eenvoudige inrichting, geselecteerd om zijn ligging, karakter of landseigen charme.
  3. Keurig verzorgde vakantiewoningen met een hedendaags comfort en een nette inrichting.
  4. Comfortabele vakantiewoning met een zeer complete inrichting en vele extra's.
  5. Bijzonder comfortabele vakantiewoning met een uiterst plezierige inrichting, voorzien van uitstekende faciliteiten.

Sommige vakantieparken hanteren een lokaal sterrensysteem dat van het bovenstaande kan afwijken.

Hoe vind ik een geschikte vakantiewoning?

Via de website kunt op op verschillende manieren uw ideale vakantiehuis vinden. Heeft u hulp nodig bij het vinden van een geschikte vakantie accommodatie, neemt u dan contact met ons op (+31 70 416 8 416). Wij adviseren u graag. 

Start uw selectie op de homepage
Met behulp van de landkaart op de homepage kunt u het land van uw keuze selecteren. In het volgende scherm kunt u desgewenst een gebied in dat land kiezen en uw selectie nog verder verfijnen. 

of

Selecteer in het blok ‘Zoek uw vakantiehuis’ linksboven op de homepage een land en regio, aankomstdatum en/of periode en klik op 'Nu zoeken'. In het volgende scherm kunt u uw selectie nog verder verfijnen.

Uw zoekresultaat bekijken en verfijnen
U kunt uw selectie verder verfijnen door in de linker kolom bijvoorbeeld de aankomstdatum en de duur van het verblijf te selecteren. Daarnaast kunt u aangeven waar de woning aan moet voldoen (denk aan het type, aantal sterren en ligging) en over welke faciliteiten u graag wenst te beschikken (bijv. een privé-zwembad, omheinde tuin, wifi of BBQ).

In het zoekresultaat ziet u alle woningen die voldoen aan de door u aangegeven selectiecriteria.

Ik wil nog niet definitief boeken. Kan ik een optie plaatsen?

Bij de meeste accommodaties is het mogelijk om online een optie te nemen van 48 uur. U vindt deze mogelijkheid, indien van toepassing, onder de ‘Nu boeken-knop’ op de huispagina.

Wanneer het verblijf binnen zes weken aanvangt, kunt u enkel een optie nemen van 24 uur. U heeft dan de zekerheid dat het huis gedurende 24 uur voor u geblokkeerd blijft.

U kunt maximaal twee opties tegelijk nemen. In My Topic kunt u de optie zelf laten vervallen of omzetten in een definitieve boeking. Doet u dit niet, dan vervalt de optie automatisch na de aangegeven termijn.

Hoe kan ik mijn optie omzetten in een boeking?

U kunt uw optie omzetten via My Topic. Klik op de knop 'Optie omzetten' bij de optie die u om wilt zetten in een boeking. Om uw boeking definitief te maken, klikt u in het nieuwe scherm dat opend nogmaals op 'Optie omzetten'. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de Afdeling Reserveringen om uw optie om te laten zetten. 

Hoe kan ik bijzonderheden of voorkeuren doorgeven bij mijn boeking?

Het kan zijn dat u bij het boeken bepaalde preferenties heeft, zoals een voorkeur voor een appartement op de begane grond of met een terras op het zuiden. Neemt u in dat geval telefonisch contact op met ons.

Wij geven uw preferenties door aan de accommodatieverschaffer, maar kunnen op dit punt helaas geen garanties bieden, omdat de beslissing bij de accommodatieverschaffer ligt.

Als een speciale voorkeur dermate belangrijk is dat het al dan niet boeken hiervan afhangt, dan spreken we van een essentie. Essenties kunnen alleen telefonisch worden aangevraagd. Topic Travel moet schriftelijk bevestigen of de essentie wordt geaccepteerd. De kosten voor een essentie bedragen meestal € 35 per boeking (zie ook de ANVR-Reisvoorwaarden art.4).

We gaan samen met een andere familie op vakantie. Hoe vind ik een geschikte vakantiewoning?

Topic Travel beschikt over een ruim aantal vakantiewoningen die geschikt zijn voor een groter reisgezelschap. U vindt deze woningen eenvoudig door in de linkerkolom het gewenste aantal personen te selecteren.

Wilt u samen op vakantie, maar wel over de privacy van een eigen woning beschikken? Wij bieden in veel regio's meerdere appartementen aan in hetzelfde complex en vakantiehuizen die op hetzelfde terrein zijn gelegen. Uitermate geschikt dus. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies. 

Waar vind ik huizen met een aanbieding? En wat zijn de voorwaarden?

Wanneer u in de donkerblauwe balk bovenaan de website op 'Aanbiedingen' klikt, worden alle woningen getoond voor de eerstvolgende aankomstdatum met een aanbieding. U kunt de aankomstdatum in de linkerkolom naar uw voorkeur aanpassen. 

Of klik hier voor een selectie van aanbiedingen en vervolgens op de link 'alle vakantiehuis aanbiedingen' voor een complete lijst van aanbiedingen voor de geselecteerde aankomstdatum. 

Voorwaarden:
Indien in een bepaalde periode meerdere aanbiedingen van toepassing zijn, kunt u slechts van één aanbieding gebruik maken. Combinaties van verschillende aanbiedingen zijn niet mogelijk, tenzij dit anders is aangegeven. Bij een verblijf dat zich uitstrekt over verschillende prijsperiodes wordt de korting over de goedkoopste periode gerekend. De kortingen gelden alleen voor de huursom van de accommodatie; eventuele bijkomende kosten dienen over het gehele verblijf betaald te worden.

Kunnen we ook reserveren met een groep jongeren?

Meestal is dit geen enkel probleem. Echter, het komt voor dat huiseigenaren minder goede ervaringen hebben gehad met groepen jongeren die in hun huis verbleven. Soms stelt een verhuurder zijn vakantiehuis dan niet meer beschikbaar voor een reisgezelschap dat alleen uit jongeren bestaat. Ook kan het voorkomen dat de huiseigenaar in deze situatie een hogere borg vraagt.

Kan ik op een andere dag aankomen dan aangegeven op de website?

Het aankomen op een andere dag dan de gebruikelijke aankomstdag moet altijd aangevraagd worden bij de eigenaar. Mocht u een afwijkende aankomstdag wensen, neem dan telefonisch contact met ons op via +31 (0)70 - 416 8 416. Wij gaan dan direct de mogelijkheden voor u na. 

Telt een baby als meereizend persoon?

Een baby telt als meereizend persoon. Bij elk vakantiehuis staat vermeld hoeveel personen zijn toegestaan. Dit is het totaal aantal volwassen en kinderen dat in het huis mag verblijven. In sommige gevallen mag dit totaal aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van 0 tot en met 2 jaar. Wanneer dit het geval is, staat dit vermeld in de eerste stap van het boekingsproces. U kunt er niet van uitgaan dat er extra inventaris of een babybed aanwezig is. Wanneer u het aantal gasten overschrijdt met een baby tot en met 2 jaar, dient u dus zelf voor een bedje te zorgen.

Kan ik boeken zonder een online Topic Travel-account?

Om te kunnen boeken is het niet nodig om vooraf een account aan te maken bij Topic Travel. Zodra u een boeking maakt, wordt er automatisch een account voor u aangemaakt.

De inloggegevens bestaan uit het door u bij de boeking opgegeven e-mailadres en een door u gekozen wachtwoord. Uw My Topic-account kunt vervolgens gebruiken om o.a. uw boeking in te zien en de betaling te voldoen. Wanneer u bij een volgende boeking inlogt op uw account, worden uw persoonsgegevens automatisch ingevuld.

Is mijn online boeking gelukt?

Zodra u al uw gegevens heeft ingevuld en op 'Boek nu' heeft geklikt, is de boeking geplaatst. U ontvangt dan direct per e-mail een bevestiging van uw boeking met de (voorlopige) huurovereenkomst.

Mocht u na 10 minuten nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met de Afdeling Reserveringen via +31 70 416 8 416.  

Hoe kan ik mijn optie, (voorlopige) boeking of betaling volgen?

Alle informatie over uw optie, (voorlopige) boeking en betalingen vindt u in My Topic. Ga naar 'Mijn Boekingen' en selecteer de gewenste optie of boeking. Vervolgens vindt u alle gegevens van uw vakantiehuis en de status van uw betaling.

Wat is de procedure nadat ik een boeking heb gemaakt?

Als u via internet of telefonisch een boeking heeft gemaakt, wordt er meteen een bevestiging naar uw e-mailadres gestuurd. U ontvangt daarbij ook direct een betalingsverzoek.

Nadat u het volledige bedrag heeft betaald ontvangt u het verblijfticket. Dit document dient u ter plaatse aan de huiseigenaar of sleutelhouder te verstrekken. Ca. 2 weken voor vertrek ontvangt u van ons een uitvoerig reisbescheidenpakket met o.a. de routebeschrijving, wegenkaart(en) en een informatieboekje met talloze wetenswaardigheden. Boekt u kort voor vertrek (binnen 3 weken), dan komt dit pakket helaas te vervallen. Wanneer u een wintersportvakantie boekt ontvangt u een afwijkend reisbescheidenpakket. Alle noodzakelijke informatie vindt u in het verblijfticket.

NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Hoe geef ik wijzigingen m.b.t. mijn boeking door?

Het doorgeven van wijzigingen m.b.t. de periode, duur van uw verblijf of het type accommodatie kan alleen telefonisch via +31 (0)70 - 416 8 416. Niet alle wijzigingen zijn achteraf mogelijk en bovendien zijn aan dit soort wijzigingen vaak kosten verbonden. Onze medewerkers kunnen uw vragen op dit gebied direct beantwoorden.

Het wijzigen van uw persoonlijke gegevens evenals het doorgeven van informatie m.b.t. uw aankomsttijd, vluchtnummer en reisgezelschap kan in de meeste gevallen via My Topic.

Wanneer ik ontvang ik de huurovereenkomst? En ontvang ik een factuur?

Direct nadat u via internet of telefonisch een boeking heeft gemaakt, ontvangt u een boekingsbevestiging per mail. Hierin vindt u de huurovereenkomst met o.a. een overzicht van alle kosten en een betaalverzoek. Er wordt geen aparte factuur verstuurd.

Zijn er nog bijkomende kosten?

Alle bijkomende kosten staan bij het betreffende product vermeld. Sommige bijkomende kosten zijn afhankelijk van eventuele faciliteiten waar u gebruik van wenst te maken, bijvoorbeeld het door de eigenaar laten plaatsen van een kinderbedje of het meebrengen van een huisdier. De bijkomende kosten staan ook vermeld op uw huurovereenkomst.

Betaal ik toeristenbelasting?

Of en hoeveel toeristenbelasting u dient te betalen wordt in Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Tsjechië en Kroatië bepaald door de plaatselijke overheid.

Voor een indicatie m.b.t. de tarieven verwijzen wij u naar de pagina Algemene voorwaarden. Hier kiest u voor de 'Aanvullende Reisinformatie' van het betreffende land.

Heel soms wordt in een zeer laat stadium besloten een bepaalde belasting te verhogen of in te voeren. Noch de verhuurder, noch wij kunnen hierop enige invloed uitoefenen. 

Kan ik bij Topic Travel ook wintersportmateriaal huren?

U kunt bij Topic Travel geen ski- of snowboarduitrusting huren. Wel kunt u als Topic Travel klant gebruik maken van aantrekkelijke kortingen tot maar liefst 55% wanneer u uw wintersportmateriaal voor vertrek online reserveert bij onze partner Skiset.

Kijk voor meer informatie bij 'Mijn privileges' in uw My Topic-account.

Skiset heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 800 ski- en snowboardverhuurwinkels in ruim 450 skigebieden in Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Spanje, Zwitserland, Duitsland, Andorra, Bulgarije en Slovenië.

Huur uw wintersportmateriaal via www.skiset.nl/partner/topictravel/ om te kunnen profiteren van deze speciale korting.

Kan ik bij Topic Travel ook een auto huren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel vindt u bij Mijn Privileges in uw My Topic-account enkele partners bij wie u een auto kunt huren. 

Kan ik bij Topic Travel ook een vlucht boeken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel vindt u bij Mijn Privileges in uw My Topic-account enkele partners bij wie u een vlucht kunt boeken.

Kan ik bij Topic Travel ook hotels voor onderweg boeken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel vindt u bij Mijn Privileges in uw My Topic-account enkele partners bij wie u hotels voor onderweg kunt boeken. 

Kan ik bij Topic Travel ook trein- of ferrytickets reserveren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wel vindt u bij Mijn Privileges in uw My Topic-account enkele partners bij wie u trein- of ferrytickets kunt reserveren.

Waar vind ik toeristische informatie over het land of gebied waar ik naar toe wil gaan?

Wanneer u een woning heeft geselecteerd, vindt u onderaan de pagina informatie over het land en de regio. In de huisomschrijving is er informatie opgenomen over de directe omgeving.

Waar vind ik het adres van het vakantiehuis?

Nadat wij u volledige betaling hebben ontvangen, ontvangt u per mail uw verblijfticket. Hierin vindt u het adres van het vakantiehuis en (indien van toepassing) het adres waar u de sleutel af kunt halen. De adresgegevens zijn, nadat de volledige betaling is ontvangen, ook beschikbaar in My Topic.

Wegens privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.

Wanneer ontvang ik de voucher/het verblijfticket?

Zodra uw volledige betaling door ons is ontvangen, mailen wij u het verblijfticket. Dit document dient u te printen en ter plaatse te overhandigen aan de sleutelhouder of eigenaar.

De sleuteloverdracht kan alleen plaatsvinden na overhandiging van het verblijfsticket en een eventuele waarborgsom. 

Wanneer ontvang ik het reisbescheidenpakket?

Zodra wij uw volledige betaling hebben ontvangen, ontvangt u per mail uw verblijfticket. De overige reisbescheiden ontvangt u ca. 2 weken voor vertrek. Mocht u al eerder naar uw vakantiebestemming afreizen, geeft u dit dan aan ons door. Wij zullen u het reisbescheidenpakket dan iets eerder toesturen (op voorwaarde dat de volledige betaling is voldaan).

Boekt u kort voor vertrek (vertrek binnen 3 weken) dan komt het reisbescheidenpakket helaas te vervallen. Alle noodzakelijke informatie vindt u in het verblijfticket.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Na het online plaatsen van uw boeking komt u in het betaalscherm, waar u direct uw (aan)betaling kunt voldoen.

U ontvangt na het boeken een bevestigingsmail met de huurovereenkomst. In de huurovereenkomst ziet u precies hoe de reissom is opgebouwd en welk bedrag u dient te betalen. Boekt u binnen zes weken voor vertrek, dan betaalt u standaard alles in één keer. In de bevestigingsmail vindt u een link naar een beveiligde betaalpagina waar u de betaling in orde kunt maken. Tevens kunt u inloggen in My Topic om uw betaling te doen.

U kunt uw betaling voldoen via iDEAL, Mister Cash, PayPal* of Creditcard* (Mastercard / Visa / American Express). Daarnaast is het mogelijk om de reissom over te maken middels een bankoverschrijving of overboeking. Kiest u ervoor om gebruik te maken van een bankoverschrijving, houd dan rekening met enkele dagen verwerkingstijd.

*Let op: Aan betalingen met PayPal of creditcard zijn transactiekosten verbonden. Nadat u een betaalmethode heeft geselecteerd op de betaalpagina, ziet u de hoogte van de transactiekosten (met een maximum van €10 per transactie). Betaalt u in twee termijnen en betaalt u beide termijnen met creditcard of PayPal, dan betaalt u ook twee keer transactiekosten.

Kan ik mijn boeking ook ter plaatse betalen?

Nee, de huursom dient u altijd vooraf te betalen aan Topic Travel. Ter plaatse betaalt u, indien van toepassing, wel de waarborgsom en eventuele kosten ter plaatse, zoals toeristenbelasting of eindschoonmaak. 

Of een waarborgsom van toepassing is en met welke kosten ter plaatse u rekening dient te houden, vindt u bij de productinformatie op de website, uw huurovereenkomst en uw verblijfticket.

Kan ik mijn boeking gespreid betalen?

Nee, het is niet mogelijk het verschuldigde bedrag gespreid te betalen. Wel wordt er, wanneer u langer dan 6 weken voor de reisdatum boekt, een onderscheid gemaakt tussen de aanbetaling en het restantbedrag. 

NB Naast het verschuldigde huurbedrag dienen er mogelijk nog kosten ter plaatse voldaan te worden. Zie hiervoor de specificatie onder het kopje 'Kosten ter plaatse' bij de huisbeschrijving.

Accepteert Topic Travel ook VVV-Cadeaubonnen?

Nee. Het verzilveren van VVV-Cadeaubonnen is per 1 juni 2015 niet meer mogelijk. 

Hoe betaal ik een last-minute boeking?

Boekt u kort van te voren, dan dient u in één keer te betalen. Afhankelijk van het aantal dagen voor vertrek, zal het noodzakelijk zijn om uw betaling te voldoen via creditcard, iDEAL (NL), Mister Cash (BE) of een spoedoverboeking.

Neem voor een passend betaaladvies voor uw last-minute alstublieft telefonisch contact op met de Afdeling Reserveringen via +31 70 416 8 416).

Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

Voor een tijdige verwerking van uw betaling raden wij u aan eenvoudig via My Topic te betalen of via de betaallink in uw boekingsbevestiging.

Wilt u uw betaling toch liever op een andere wijze overmaken, dan kunt u gebruik maken van een van onderstaande rekeningnummers. Vermeld hierbij altijd uw huurovereenkomstnummer:

Nederlands bankaccount
Topic Travel B.V.
IBAN: NL87 DEUT 0319 8284 84
BIC: DEUTNL2N

Belgisch bankaccount
TOPIC TRAVEL BV
IBAN: BE25 826 0005109 82
BIC: DEUTBEBEXXX

Is mijn betaling al binnen?

Zodra u uw boeking heeft geplaatst kunt u via My Topic uw vakantie (aan)betalen. Alle informatie over uw boeking en de status van uw online betalingen vindt u terug in My Topic. U ziet welke betalingen zijn ontvangen en welke bedragen er nog voldaan moeten worden of reeds onderweg zijn (hier kan enige vertraging in zitten). U ontvangt tevens een e-mail zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

Als uw betaling niet op tijd bij ons binnenkomt, krijgt u automatisch een herinnering toegestuurd.* Alleen als de volledige betaling tijdig bij ons binnen is, kunnen wij u het verblijfticket sturen.  

Uiteraard kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via +31 (0)70 416 8 416 om de status van uw betaling te verifiëren.

*Let op: Bij een last-minute boeking kan de procedure afwijken.

Ik heb mijn vakantie te laat betaald. Wat nu?

Wanneer betaling uitblijft heeft Topic Travel na de vervaldatum het recht uw boeking eenzijdig te annuleren. In dat geval ontvangt u per e-mail of telefoon bericht van de annulering en bent u annuleringskosten verschuldigd. Mocht u onverhoopt te laat zijn met het voldoen van uw vakantie, neem dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op via +31 70 416 8 416.

Wanneer moet de aanbetaling gedaan worden? En wanneer het restantbedrag?

Het eerste deel, de aanbetaling, bestaat uit 30% van de huursom, de boekingskosten, Calamiteitenfonds Reizen (€ 2,50 per 9 reisgenoten) en de premie voor de eventueel afgesloten annuleringsverzekering. De aanbetaling dient per ommegaande, maar uiterlijk binnen 7 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst voldaan te worden.

Het restant van de reissom (70% van de huursom en de premie van de eventueel afgesloten Vakantie Verzekering) dienen wij uiterlijk zes weken voor de reisdatum ontvangen te hebben.

Vertrekt u binnen zes weken, dan dient u de betaling in één keer te voldoen. Bij vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard, iDEAL (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. My Topic, zodat u zeker bent van een tijdige verwerking van uw betaling. 

Ik heb al betaald. Waarom krijg ik een aanmaning?

Het is mogelijk dat uw betaling en de aanmaning elkaar hebben gekruist. U kunt de aanmaning in dat geval als niet verzonden beschouwen. 

In My Topic kunt u de status van uw betaling zien. Houd hierbij rekening met de verwerkingstijd van de betaling. Wanneer u betaald heeft via My Topic, wordt de betaling over het algemeen binnen 10 minuten verwerkt en is dan ook zichtbaar in My Topic. Betaalt u op een andere wijze dan is de verwerkingstijd afhankelijk van de verwerkingstijd van de banken. Overschrijvingen via de bank zijn meestal na 5 werkdagen zichtbaar in My Topic. 

Heeft u niet via My topic betaald, is de verwerkingstijd verstreken en kunt u uw betaling niet terugvinden in My Topic, dan heeft u mogelijk foutieve gegevens (bijv. een incorrect huurovereenkomst nummer) meegegeven aan de betaling. Hierdoor heeft onze administratie de betaling niet kunnen verwerken.

Bent u er zeker van dat u de betaling correct heeft gedaan, dan kunt u ons een geldig bewijs van betaling sturen. Ga hiervoor naar onze contactpagina en kies als onderwerp van uw bericht ‘Mijn boeking/optie of verblijf en vervolgens voor ‘betaling, betalingsherinneringen’. Wij zullen u vervolgens informeren over de voorwaarden waar het betaalbewijs aan moet voldoen. 
Is de betaling 5 dagen na ontvangst van het betaalbewijs nog steeds niet ontvangen, dan komt het betaalbewijs te vervallen. 

Ik heb te veel betaald. Wat nu?

Wanneer u, om wat voor reden dan ook, meer betaald heeft dan op uw Huurovereenkomst vermeld staat, of indien er door een klacht, korting of omboeking een bedrag in uw voordeel openstaat, dient u contact op te nemen met de Afdeling Reserveringen.

Mochten wij inderdaad te veel hebben ontvangen, dan zullen wij het te veel betaalde bedrag (mits ook daadwerkelijk door ons ontvangen) binnen ca. 1 week na melding aan u overmaken. U dient hiervoor uw IBAN-gegevens door te geven aan onze reserveringsmedewerker, waarna de afdeling administratie zal zorgen voor de betaling.

Waar vind ik de reissom en hoe is die opgebouwd?

De totale reissom komt in beeld tijdens het maken van de boeking (op de site) of wordt u telefonisch gemeld. Daarnaast staat deze vermeld in uw huurovereenkomst en in het betalingsoverzicht bij uw boeking in My Topic.

De reissom bestaat uit de huursom van de woning, de boekingskosten, de kosten voor het calamiteitenfonds (verplicht) en eventuele afgesloten verzekeringen.

Verblijf

Kan ik mijn elektrische auto ter plaatse opladen?

Wij raden u aan uw auto bij een laadpunt op te laden. U bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een laadpunt, wij adviseren u daarom de laadpunten op uw route en in de omgeving van uw eindbestemming voorafgaand aan uw vakantie in kaart te brengen. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

Het opladen van elektrische auto's bij uw vakantiehuis is niet toegestaan zonder uitdrukkelijke toestemming van de huiseigenaar. Mocht u uw auto opladen bij de vakantiewoning, houdt u er dan rekening mee dat de stroomtoevoer niet altijd constant zal zijn. Indien de elektriciteit bij een woning inbegrepen is, dan geldt dit NIET voor het opladen van een elektrische auto. U dient deze kosten, conform het plaatselijke tarief, ter plaatse aan de eigenaar te voldoen.

Met hoeveel personen mag ik in de woning? Mogen er extra personen mee?

Het aantal personen genoemd in de beschrijving van de vakantiewoning is het maximum toegestane aantal (ongeacht het aantal vermelde slaapplaatsen). Baby's worden hierin meegerekend, tenzij anders aangegeven.

U dient ons bij boeking het juiste aantal personen op te geven. Mocht dit aantal later wijzigen, dan dient u dit aan ons door te geven. Dit geldt ook voor eventuele logées. Bewoning door meer personen dan het maximum toegestane aantal is niet geoorloofd, op straffe van onmiddellijke verwijdering uit de gehuurde accommodatie.

Het plaatsen van tent of caravan in de tuin is niet toegestaan.

Welke kosten betaal ik nog ter plaatse?

Alle bijkomende kosten, zoals toeristenbelasting, huur van bedlinnen, internetgebruik en de eindschoonmaak dient u, tenzij anders vermeld, ter plaatse te betalen. Deze kosten vindt u bij elke woning onder het kopje ‘Bijkomende kosten’. U ziet wat is inbegrepen en welke verplichte en optionele voorzieningen u ter plaatse betaalt. 

Een volledig overzicht van alle verplichte bijkomende kosten en optionele services ter plaatste vindt u ook op de huurovereenkomst, uw verblijfticket en bij uw boeking in My Topic.

Is er een toeristenbelasting van toepassing?

In de meeste toeristische plaasen wordt toeristenbelasting geheven. De kosten hiervoor variëren en voldoet u over het algemeen ter plaatse.

Bij het onderdeel 'Bijkomende kosten' op de huispagina ziet u of er een toeristenbelasting van toepassing is. In het kostenoverzicht tijdens uw boeking en op uw huurovereenkomst vindt u eveneens informatie over de toeristenbelasting. 

De plaatselijke overheid kan soms in een zeer laat stadium besluiten een bepaalde belasting te verhogen of in te voeren. Noch wij, noch de verhuurder kunnen hierop enige invloed uitoefenen. 

Kan ik de eindschoonmaak laten doen?

In de woningbeschrijving staat aangegeven of u de eindschoonmaak zelf dient te verzorgen of dat u dit kunt laten doen. Tevens staat er aangegeven of er aan het laten uitvoeren van de eindschoonmaak kosten zijn verbonden. Het laten doen van de eindschoonmaak kan ook verplicht zijn.

Wordt de eindschoonmaak (al dan niet tegen betaling) voor u verzorgd, dan dient u de woning vanzelfsprekend netjes achter te laten. Let hierbij op dat u de woning bezemschoon achterlaat, dat de keuken(inventaris) opgeruimd en schoon is en dat het afval is afgevoerd. 

Zijn er dekbedden, bedlinnen en handdoeken in de woning aanwezig of te huur?

Wanneer in de woning dekbedden aanwezig zijn, wordt dit vermeld in de huisbeschrijving. In alle andere gevallen zijn er dekens. 

Bij de woningbeschrijving staat tevens vermeld of bedlinnen is inbegrepen, of dat het mogelijk is om dit te huren. Wordt het niet vermeld of niet door u gehuurd, dan dient u het zelf mee te nemen.

Huur van bedlinnen dient u direct bij de boeking door te geven. Wilt u bedlinnen tussendoor verschonen dan kan dat soms via de eigenaar/verhuurder (tegen betaling) of u kunt het zelf wassen (in de woningbeschrijving staat vermeld of er een wasmachine aanwezig is).

Handdoeken en keukenlinnen dient u meestal zelf mee te nemen, tenzij anders vermeld in de woningbeschrijving.

Is er een kinderbedje en/of -stoel in de woning aanwezig of te huur?

Bij de woningbeschrijving staat vermeld of er een kinderbedje en/of -stoeltje aanwezig is. Wordt dit niet vermeld dan dient u dit zelf mee te nemen.

Wanneer u een vakantiewoning op een park boekt en gebruik wenst te maken van een kinderbedje en/of -stoeltje adviseren wij u om dit door te geven aan onze Afdeling Reserveringen via +31 70 416 8 416. Vaak zijn er minder kinderbedjes en/of -stoeltjes beschikbaar, dan het aantal vakantiewoningen. Door vooraf aan te geven dat u gebruik wenst te maken van een kinderbedje dan wel -stoeltje weet u zeker dat deze voor u beschikbaar is. Bovendien staan deze in veel gevallen bij aankomst dan al voor u klaar in uw woning. Tenzij anders vermeld zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van een kinderbedje en/of -stoeltje. Vraagt u het nog even na bij de aanvraag.

Bedlinnen voor het kinderbedje dient u altijd zelf mee te nemen; dit is ter plaatse niet beschikbaar (tenzij anders vermeld).

Is er een internetverbinding in de woning aanwezig?

Of er in de woning een internetverbinding aanwezig is, staat aangegeven in de woningbeschrijving en bij de kenmerken. Houdt u er echter rekening mee dat de internetverbinding in andere landen niet altijd zo goed is als u gewend bent.

Hoe is het interieur van mijn vakantiewoning?

In de woningbeschrijving wordt het interieur van uw vakantiewoning beschreven. Zie voor overige voorwaarden m.b.t. het interieur ook de 'Aanvullende reisinformatie’ van de betreffende bestemming onder Algemene voorwaarden.

Beschikt mijn vakantiehuis over een tuin?

Doorgaans beschikken alle vakantiehuizen over een tuin, privé dan wel gezamenlijk. Meer informatie vindt u terug in de woningbeschrijving.

Van welke faciliteiten kan ik gebruik maken?

De faciliteiten die bij de door u gekozen woning voorhanden zijn, vindt u terug in de woningbeschrijving en onder 'Bijkomende kosten’.

Zie voor de voorwaarden m.b.t. het gebruik van faciliteiten de ‘Aanvullende reisinformatie’ van de betreffende bestemming onder Algemene voorwaarden.

Is er een zwembad aanwezig?

Bij de woningbeschrijving staat aangegeven of er een zwembad (privé of gezamenlijk) bij de woning aanwezig is. Dit wordt tevens vermeld onder ‘Kenmerken’. Bij de meeste woningen kunt u de exacte openingsperiode van de zwembaden terugvinden. In alle gevallen geldt dat de openingsperiode vanwege weersomstandigheden kan wijzigen. 

Heeft u toch nog vragen over de zwembadfaciliteiten bij een bepaalde woning, neem dan contact met ons op. 

Betaal ik apart voor energie- en waterverbruik?

De kosten voor gas, elektriciteit en water zijn meestal inbegrepen in de huursom. Is dit niet het geval of zijn deze kosten beperkt inbegrepen, dan wordt dit aangegeven op de huispagina bij 'Bijkomende kosten'. Veelal wordt het (meer)verbruik dan aan de hand van meterstanden bepaald.

Eventuele verwarmingskosten (elektrisch, gas, olie, hout voor de openhaard of anders) en/of airconditioning zijn niet inbegrepen en deze dient u ter plaatse te voldoen, tenzij anders vermeld. Zijn deze kosten volgens de beschrijving wel inbegrepen, dan geldt dit alleen voor de periode 20/4-26/10, tenzij anders vermeld.

Houdt u er rekening mee dat bovengenoemde kosten aanzienlijk hoger kunnen zijn dan in Nederland. 

NB: Kosten die voortkomen uit het opladen van elektrische auto's zijn nooit inbegrepen bij de huursom.

Mag ik een huisdier meebrengen? En heb ik daar documenten voor nodig?

In de beschrijving van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Is dit het geval, dan geldt dit voor één huisdier, tenzij anders aangegeven. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken. Het spreekt voor zich dat huisdieren niet in zwembaden, op bedden en stoelen mogen. Wanneer u een huisdier wilt meebrengen, dient u dit altijd bij boeking aan ons door te geven.

In al onze vakantielanden is een EU-paspoort voor uw huisdier verplicht. Hierin staat onder andere vermeld dat uw huisdier is ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid). Daarnaast dient uw huisdier te zijn voorzien van identificatie (onderhuidse chip). Beiden kunt u aanvragen bij uw dierenarts. 

Let op! Om uw huisdier mee te mogen nemen naar uw vakantiebestemming, moet u aan de buitenlandse wet- en regelgeving voldoen. Laat u hierover ruim op tijd informeren! Houd hierbij rekening met de regels van alle landen waar u doorheen reist, niet alleen uw eindbestemming. In diverse landen, waaronder Frankrijk en Spanje, is de invoer van bepaalde hondenrassen zelfs verboden. Daarnaast kunnen extra inentingen en/of een bloedonderzoek verplicht zijn.

 

Hoe laat kan ik in de woning?

In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). De aankomsttijden liggen globaal tussen 15.00 en 19.00 uur. In uw huurovereenkomst en verblijfticket staan de tijden vermeld die voor uw vakantiewoning gelden.

De huurperiode wordt bepaald door de aankomsttijden. Eerdere aankomst is vaak niet mogelijk i.v.m. het gereed maken van de woning. Later aankomen kan alleen in overleg met de verhuurder. In sommige gevallen zijn hier kosten aan verbonden.

Ik heb een vlucht geboekt waardoor ik pas laat aan zal komen. Wat nu?

Geef de aankomsttijd gelijk telefonisch aan ons door bij de boeking of zodra de exacte aankomsttijd bij u bekend is. In overleg met de verhuurder/sleutelbeheerder wordt gekeken of aankomst op het door u aangegeven tijdstip mogelijk is.

Houdt u er rekening mee dat er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden voor een late aankomst. In een enkel geval zal een late aankomst niet mogelijk zijn en kunt u (in overleg) pas de volgende ochtend in de woning.

Is er bij aankomst en vertrek iemand aanwezig in het vakantiehuis?

De aankomst bij uw vakantiehuis kan op twee manieren zijn geregeld:

  1. De huiseigenaar/beheerder ontvangt u bij het vakantiehuis;
  2. U haalt de sleutel op bij de huiseigenaar/beheerder.

Voor het vertrek geldt hetzelfde, tenzij u ter plaatse andere afspraken maakt. 
Op uw verblijfticket staat precies vermeld wat er voor u van toepassing is. Ook staan hierop de benodigde adressen vermeld. Vaak wordt verzocht om voor aankomst telefonisch contact op te nemen met de huiseigenaar/beheerder t.b.v. een soepel verloop van de sleuteloverdracht. 

Mocht er binnen de genoemde aankomst en/of vertrektijden niemand aanwezig zijn, zoek dan telefonisch contact met de huiseigenaar/beheerder. Het telefoonnummer staat eveneens vermeld op uw verblijfticket. 

Wat doe ik als er tijdens mijn vakantie iets niet naar wens is?

Mocht er tijdens uw vakantie onverhoopt iets niet naar wens zijn, maak dit dan ten allen tijde kenbaar bij de contactpersoon ter plaatse (eigenaar en/of sleutelbeheerder). Kan hij/zij uw probleem niet verhelpen, neem dan contact op met Topic Travel  via +31 70 416 8 416.

Hoe laat moet ik de woning verlaten?

In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). Het vertrek dient meestal tussen 8.00 en 10.00 uur plaats te vinden. In uw huurovereenkomst en verblijfticket staan de tijden vermeld die voor uw vakantiewoning gelden.

De huurperiode wordt bepaald op basis van de aankomst- en vertrektijden van de woning. Later vertrek is vaak niet mogelijk i.v.m. het gereed maken van de woning voor de volgende gasten.

Waar bestaat mijn reisbescheidenpakket uit?

Enkele weken voor uw vertrek ontvangt u van ons de uitvoerige reisbescheiden*, met o.a.:

  • Het adres van uw vakantiewoning en de naam van de sleutelbewaarder/verhuurder, die u wegwijs maakt en de sleutel overhandigt;
  • Een informatieboekje over uw vakantieland met talloze wetenswaardigheden;
  • Een goede routesuggestie naar uw bestemming;
  • Een gedetailleerde plattegrond en/of beschrijving van het laatste stukje, zodat u geen meter fout rijdt;
  • Zeer gedetailleerde (gratis) wegenkaart(en) of atlas;
  • Toeristische informatie over uw vakantiestreek (indien voorradig).

Let op:
U ontvangt uw verblijfticket al eerder per mail. Deze dient u te printen en bij aankomst te overhandigen aan de sleutelbewaarder/verhuurder.

Zo is iedereen goed geïnformeerd, geen lastige discussies ter plaatse; een vakantie hoort zorgeloos te beginnen!

Boekt u kort voor vertrek (vertrek binnen 3 weken) dan komt het reisbescheidenpakket helaas te vervallen. Alle noodzakelijke informatie vindt u in het verblijfticket. Boekt u een wintersportvakantie dan ontvangt u een aangepast reisbescheidenpakket.

Wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade aan het vakantiehuis?

Net zoals thuis, kan er in uw vakantiehuis een ongelukje gebeuren. U bent als huurder aansprakelijk voor eventuele door u toegebrachte schade. 

Bij alle Topic Travel boekingen gemaakt na 1 juni 2015 is een schadeverzekering inclusief. Mocht er onverhoopt schade aan het vakantiehuis ontstaan, dan dekt deze service in veel gevallen de kosten. Meer informatie over de schadeverzekering vindt u onder Verzekeringen.

Betaal ik een waarborgsom en wanneer krijg ik die terug?

Bij de meeste huizen en appartementen dient bij aankomst een waarborgsom betaald te worden (contant). De borg wordt door de verhuurder of agent bewaard en in het algemeen bij vertrek aan u teruggegeven, onder aftrek van de eventuele bijkomende kosten of door u veroorzaakte schade*. Ook kunnen extra noodzakelijke schoonmaakkosten in rekening worden gebracht als u de woning niet volgens afspraak heeft achtergelaten.

Bij enkele huizen en appartementen wordt de borg na vertrek op uw rekening overgemaakt. Laat in dergelijke gevallen uw IBAN-rekeningnummer achter. Ook bij vertrek vóór het normale tijdstip (za. 8.00 - 10.00 uur) zal de borg soms aan u overgemaakt of nagestuurd worden. Voor uw vertrek mag de accommodatieverschaffer de inventaris van uw vakantieverblijf controleren.

Het voldoen van de waarborgsom ter plaatse en het terugontvangen ervan is een zaak tussen verhuurder (eigenaar/receptie/lokale agent) en huurder. Topic Travel is niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieromtrent kunnen ontstaan.

Schade vanaf €25 wordt veelal gedekt door de schadeverzekering die bij het boeken automatisch voor u wordt afgesloten.
Ik wil mijn vakantie-beoordeling graag delen. Hoe kan ik dit doen?

Bij uw reisbescheidenpakket heeft u een enquêteformulier ontvangen. Wij stellen het zeer op prijs als u dit formulier invult en terugstuurt m.b.v. de bijgevoegde antwoordenvelop (een postzegel is niet nodig). Uw bevindingen bespreken wij tijdens de eerstvolgende inspectie van het vakantiehuis met de eigenaar. 

Daarnaast ontvangt u, indien u na juni 2015 uw vakantie heeft geboekt, per e-mail een verzoek tot het schrijven van een review.

Annuleren

Kan ik mijn boeking nog annuleren?

Aan het annuleren van een boeking zijn altijd annuleringskosten verbonden (conform de ANVR-Reisvoorwaarden). Het annuleren van een boeking kan alleen telefonisch. Onze medewerkers kunnen u dan direct laten weten welke voorwaarden in uw situatie van toepassing zijn.

NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Welke kosten ben ik verschuldigd, wanneer ik besluit te annuleren?

De hoogte van de annuleringskosten is afhankeklijk van het moment waarop u annuleert:

  • Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.
  • Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom, vermeerderd met de volle premie voor een optionele annuleringsverzekering en de boekingskosten.

Deze informatie vindt u ook terug in de voorwaarden. Heeft u een annuleringsverzekering via ons afgesloten en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan berekenen wij de restitutie over de reissom. U ontvangt, indien van toepassing op uw boeking, ook de volledige bijdrage voor het calamiteitenfonds en de reisverzekering retour. Boekingskosten en de premie van de annuleringsverzekering worden niet uitgekeerd.

Verzekering

Welke verzekeringen kan ik afsluiten en waar vind ik meer informatie?

Bij uw boeking kunt u een Annuleringsverzekering en/of Vakantie Verzekering afsluiten van de Europeesche. Meer informatie over deze verzekeringen en de bijbehorende voorwaarden vindt u bij Verzekeringen.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Wanneer kan ik een verzekering afsluiten?

Bij uw boeking kunt u direct een Annulerings- en/of Reisverzekering afsluiten. Wilt u na het boeken nog een verzekering afsluiten voor uw boeking, dan kan dit alleen telefonisch.

Het afsluiten van de Vakantie Verzekering kan tot één dag voor vertrek. Het afsluiten van een annuleringsverzekering dient u uiterlijk binnen 7 dagen na het maken van de boeking te doen. Sluit u de annuleringsverzekering later af, dan kunnen er door de verzekeraar aangepaste voorwaarden aan worden verbonden.

Wie is er aansprakelijk voor schade?

Net zoals thuis, kan er in uw vakantiehuis een ongelukje gebeuren. U bent als huurder aansprakelijk voor eventuele door u toegebrachte schade. 

Bij alle Topic Travel boekingen gemaakt na 1 juni 2015 is een schadeverzekering inclusief. Mocht er onverhoopt schade aan het vakantiehuis ontstaan, dan dekt deze service in veel gevallen de kosten. Meer informatie over de schadeverzekering vindt u onder Verzekeringen.