Topic Travel plaatst cookies om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen en voor advertentiedoeleinden. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer informatie

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over:

Meest gestelde vragen

Zijn er nog bijkomende kosten?

Alle bijkomende kosten staan bij het betreffende product vermeld. Sommige bijkomende kosten zijn afhankelijk van eventuele faciliteiten waar u gebruik van wenst te maken, bijvoorbeeld het door de eigenaar laten plaatsen van een kinderbedje of het meebrengen van een huisdier. De bijkomende kosten staan ook vermeld op uw huurovereenkomst.

Hoe kan ik betalen?

Na het maken van uw boeking, krijgt u de huurovereenkomst per mail toegestuurd. Hierin ziet u hoe de reissom is opgebouwd en welk bedrag u dient te betalen. Boekt u binnen zes weken voor vertrek, dan betaalt u standaard alles in één keer. In de mail staat een betaallink naar een beveiligde pagina (My Topic)  om uw betaling in orde te maken. U kunt kiezen om uw betaling te voldoen via iDEAL, Creditcard (Mastercard / Visa / American Express), Bancontact of Mister Cash. Daarnaast kunt u de reissom overmaken middels een bankoverschrijving of overboeking.

Wanneer moet de aanbetaling gedaan worden? En het restantbedrag?

Het eerste deel, de aanbetaling, bestaat uit 30% van de huursom, de reserveringskosten (€ 30,- ongeacht het aantal bestemmingen), Calamiteitenfonds Reizen (€ 2,50 per 9 reisgenoten) en de premie voor de eventueel afgesloten annuleringsverzekering. De aanbetaling dient binnen veertien dagen na het tot stand komen van de overeenkomst voldaan te worden. Het restant van de reissom (70% van de huursom en de premie van de eventueel afgesloten Vakantie Verzekering) dienen wij uiterlijk zes weken voor de reisdatum ontvangen te hebben.


Vertrekt u binnen zes weken, dan dient u de betaling in één keer te voldoen. Bij vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard, iDEAL (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. My Topic, zodat u zeker bent van een tijdige verwerking van uw betaling. 

Kan ik mijn boeking nog annuleren?

Aan het annuleren van een boeking zijn altijd annuleringskosten verbonden (conform de ANVR-Reisvoorwaarden). Het annuleren van een boeking kan alleen telefonisch gebeuren. Onze medewerkers kunnen u direct laten weten welke voorwaarden in uw situatie van toepassing zijn.

Wanneer kan ik een verzekering afsluiten?

Het afsluiten van de Vakantie Verzekering kan tot één dag voor vertrek. Het afsluiten van een annuleringsverzekering dient u uiterlijk binnen 7 dagen na het maken van de boeking te doen. Sluit u de annuleringsverzekering later af, dan kunnen er door de verzekeraar voorwaarden aan worden verbonden.

Algemeen

Wie zijn wij?

Topic Travel Vakantiehuizen is een gedreven reisorganisatie, opgericht in 1990 en gevestigd in Den Haag. Topic Travel is uitgegroeid tot dé Nederlandse specialist op het gebied van de verhuur van de betere vakantiehuizen. Topic Travel werkt zonder tussenkomst van reisbureaus en verhuurt de vakantiehuizen rechtstreeks aan haar gasten. Dat betekent een korte lijn tussen producent en consument en een soepele, directe communicatie tussen u en Topic Travel, op het moment dat het ú uitkomt. Een enthousiast team van 45 vakmensen staat voor u klaar om uw vragen te beantwoorden en uw boekingen te behandelen. Bij ons bent u ieder jaar opnieuw verzekerd van een geslaagde vakantie. Zorgeloos genieten, dat is The Topic State of Mind.

Wat zijn de gegevens van Topic Travel?

Kantooradres:
Bezuidenhoutseweg 27
Den Haag

Postadres:
Postbus 82394
NL-2508 EJ Den Haag

Telefoon: +31 (0)70-416 8 416
Fax: +31 (0)70-416 8 400

[email protected] (voor algemene informatie)
[email protected] (voor vragen m.b.t. reserveringen)
[email protected] (bij evt. problemen m.b.t. uw accommodatie)

Welke garanties biedt Topic Travel u?

De meer dan 2600 vakantiewoningen in Frankrijk, Spanje, Italië, Portugal, Tsjechië en Kroatië werden stuk voor stuk persoonlijk geselecteerd en worden jaarlijks bezocht. En altijd met als uitgangspunt: "Zouden wij hier zelf vakantie willen houden?". Op deze website worden de huizen uitvoerig en gedetailleerd beschreven. Wat u bij Topic Travel leest en ziet, treft u ook daadwerkelijk aan.

Topic Travel is aangesloten bij de ANVR, de branche-organisatie die strenge normen hanteert voor het lidmaatschap en de kwaliteit van de reizen. Daarnaast is Topic Travel aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en het Calamiteitenfonds Reizen. Dit biedt u, naast financiële garantie, de zekerheid dat u uw vakantiehuis boekt bij een betrouwbare en professionele reisorganisatie.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de Topic Travel Nieuwsbrief?

Via de nieuwsbrief houden wij u graag op de hoogte van praktische vakantietips, leuke wetenswaardigheden over vakantiebestemmingen en natuurlijk de laatste aanbiedingen. U klikt hier voor het aanmelden voor de Topic Travel Nieuwsbrief. Na het invullen van uw gegevens ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een bericht met daarin een link. De aanmelding voor de nieuwsbrief is compleet als u op deze link heeft geklikt. Zo wordt voorkomen dat iemand anders u zonder uw toestemming aanmeldt.

Hoe kan ik mij afmelden voor de Topic Travel nieuwsbrief?

U kunt zich afmelden via de afmeldpagina. U vult het e-mailadres in waarvoor u zich wilt uitschrijven en klikt op 'afmelden'.

Hoe kan ik een wijziging in mijn persoonsgegevens doorgeven?

U kunt alle wijzigingen in uw persoonsgegevens zowel telefonisch (070-416 8 416), per e-mail, als middels het contactformulier aan ons doorgeven. U kunt uw wijzigingen ook doorgeven via uw My Topic account. Hiervoor gaat u, nadat u bent ingelogd, naar het tabblad 'Mijn gegevens'. Nadat u de wijzigingen heeft doorgevoerd klikt u op 'Gegevens opslaan'.

Heeft Topic Travel nog openstaande vacatures?

Bent u op zoek naar een uitdagende functie? Topic Travel heeft regelmatig interessante vacatures. Voor alle vacatures binnen de @Leisure Group, waar Topic Travel onderdeel van uitmaakt, klikt u hier. Via de vacaturepagina van de @Leisure Group kunt u reageren op vacatures en tevens meer informatie opvragen over de openstaande functies.

Ik wil graag meedoen aan de fotowedstrijd. Waar vind ik meer informatie?

Leuk dat u deel wilt nemen aan de Topic Travel fotowedstrijd. Met uw deelname maakt u kans op een van de Topic Travel vakantievouchers t.w.v. € 250. Ga voor meer informatie naar de fotowedstrijd-pagina

Ik wil graag meedoen aan de videowedstrijd. Waar vind ik meer informatie?

Leuk dat u deel wilt nemen aan de Topic Travel videowedstrijd. Met uw deelname maakt u kans op een van de Topic Travel vakantievouchers t.w.v. € 450. Ga voor meer informatie naar de videowedstrijd-pagina

Wanneer zijn de schoolvakanties in Nederland?

Zomervakantie 2015
Noord Nederland basis + voortgezet - 04-07-15 t/m 16-08-15 - Week 28 t/m 33
Midden Nederland basis + voortgezet - 11-07-15 t/m 23-08-15 - Week 29 t/m 34
Zuid Nederland basis + voortgezet - 18-07-15 t/m 30-08-15 - Week 30 t/m 35

Herfstvakantie 2015
Noord Nederland basis + voortgezet - 17-10-15 t/m 25-10-15 - Week 43
Midden Nederland basis + voortgezet - 17-10-15 t/m 25-10-15 - Week 43
Zuid Nederland basis + voortgezet - 24-10-15 t/m 01-11-15 - Week 44

Kerstvakantie 2015
Voor alle regio's (basis + voortgezet) - 19-12-15 t/m 03-01-16 - Week 52 + 1

Wanneer zijn de schoolvakanties in België?

Zomervakantie 2015
01-07-15 t/m 31-08-15

Herfstvakantie 2015
02-11-15 t/m 08-11-15

Kerstvakantie 2015
21-12-15 t/m 03-01-16

My Topic

Hoe kan ik gebruik maken van My Topic?

Wanneer u voor het eerst een boeking maakt bij Topic Travel, wordt u gevraagd om een wachtwoord aan te maken voor uw My Topic account. Mocht u nog niet eerder geboekt hebben, maar wel een My Topic account willen aanmaken, dan klikt u in de rechterbovenhoek van de website op ‘My Topic’. Vervolgens kunt u zich via de knop 'Een account aanmaken' registreren. U dient hiervoor eenmalig een geldig e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Na de registratie ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u uw account kunt activeren.

Wat zijn de voordelen van My Topic?

U heeft inzicht in uw boeking(en) en kunt eenvoudig de status van uw boeking(en) en betaling(en) inzien. Daarnaast kunt u uw gegevens wijzigen en, indien de huiseigenaar dit wenst, uw vluchtnummer en aankomsttijd doorgeven. Bovendien profiteert u via My Topic van aantrekkelijke privileges.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik toch inloggen?

Ga naar het My Topic-inlogscherm en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul uw e-mailadres in en klik op de verzend-knop. U ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord aan kunt maken. 

Boeken

Hoe kan ik een boeking maken?

Dit kan door op het vakantiehuis te klikken. Daarna selecteert u de gewenste aankomstdatum en verblijfsduur en klikt u op 'Nu boeken'. Vervolgens maakt u eenvoudig uw boeking compleet. 

Hoe kan ik bijzonderheden of voorkeuren doorgeven?

Het kan zijn dat u bij het boeken bepaalde preferenties heeft, zoals een voorkeur voor een appartement op de begane grond of met een terras op het zuiden. Neemt u in dat geval telefonisch contact op met ons. Wij geven uw preferenties door aan de accommodatieverschaffer, maar kunnen op dit punt helaas geen garanties bieden, omdat de beslissing bij de accommodatieverschaffer ligt. Als een speciale voorkeur dermate belangrijk is dat het al dan niet boeken hiervan afhangt, dan spreken we van een essentie. Essenties kunnen alleen telefonisch worden aangevraagd. Topic Travel moet schriftelijk bevestigen of de essentie wordt geaccepteerd (meestal € 35 per boeking, zie ook de ANVR-Reisvoorwaarden art.4).

Kan ik een optie plaatsen?

Bij de meeste accommodaties is het mogelijk om online een optie te nemen van 48 uur. U vindt deze mogelijkheid indien van toepassing onder de ‘Nu boeken-knop’. Indien het verblijf binnen zes weken aanvangt, kunt u enkel een optie nemen van 24 uur. U heeft dan de zekerheid dat het huis gedurende 24 uur voor u geblokkeerd wordt. U kunt maximaal twee opties tegelijk nemen. In My Topic kunt u de optie zelf laten vervallen of omzetten in een definitieve boeking. Doet u dit niet, dan vervalt de optie automatisch na de aangegeven termijn.

Hoe vind ik een vakantiewoning?

A. Via de homepage kunt u op meerdere manieren op zoek naar vakantiewoningen:

  1. Met behulp van de landkaart op de homepage kunt u het land van uw keuze selecteren. In het volgende scherm kunt u desgewenst een gebied in dat land kiezen en uw selectie nog verder verfijnen. Zie ook ‘B’.
  2. In het blok ‘Zoek uw vakantiehuis’ linksboven op de homepage kunt u een land, aankomstdatum en/of periode selecteren. In het volgende scherm kunt u desgewenst een gebied kiezen en uw selectie nog verder verfijnen. Zie ook B.

B. Uw zoekresultaat bekijken en verfijnen:

U kunt uw selectie verder verfijnen door in de linker kolom de aankomstdatum en het aantal weken te kiezen. Verder kunt u aangeven over welke faciliteiten u graag wenst te beschikken (bijv. een zwembad). In het zoekresultaat ziet u alle woningen die voldoen aan de door u aangegeven selectiecriteria.

Hoe vind ik de woning die het beste bij mij past?

In de linker kolom kunt u uw selectie verder verfijnen door de aankomstdatum en het aantal weken te kiezen. Verder kunt u aangeven over welke faciliteiten u graag wenst te beschikken (bijv. een zwembad). In het zoekresultaat ziet u alle woningen die voldoen aan de door u aangegeven selectiecriteria.

We gaan samen met een andere familie op vakantie. Hoe vind ik een geschikte vakantiewoning?

Topic Travel beschikt over een ruim aantal vakantiewoningen die uitermate geschikt zijn voor een groter reisgezelschap. U vindt deze woningen eenvoudig door in de linkerkolom het gewenste aantal personen te selecteren.

Wilt u samen op vakantie maar wel over de privacy van een eigen woning beschikken? Wij hebben ook vakantiehuizen op hetzelfde terrein en appartementen die in hetzelfde complex liggen. Uitermate geschikt dus. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies. 

Kunnen we ook reserveren met een groep jongeren?

Meestal is dit geen enkel probleem. Echter, het komt voor dat huiseigenaren minder goede ervaringen hebben gehad met groepen jongeren die in hun vakantiehuis verbleven. Soms stelt een verhuurder zijn huis dan niet meer beschikbaar als het reisgezelschap alleen uit jongeren bestaat. Ook kan het voorkomen dat de huiseigenaar in deze situatie een hogere borg vraagt.

Waar vind ik huizen met een aanbieding? En wat zijn de voorwaarden?

U klikt in de donkerblauwe balk bovenaan de website op Aanbiedingen. Alle woningen in het zoekresultaat dat verschijnt, beschikken over een aanbieding in de geselecteerde periode. U kunt deze periode in de linkerkolom wijzigen.

Voorwaarden:
Indien in een bepaalde periode meerdere aanbiedingen van toepassing zijn, kunt u slechts van één aanbieding gebruik maken. Combinaties van verschillende aanbiedingen zijn niet mogelijk, tenzij dit anders is aangegeven. Bij een verblijf dat zich uitstrekt over verschillende prijsperiodes wordt de korting over de goedkoopste periode gerekend. De kortingen gelden alleen voor de huursom van de accommodatie; eventuele bijkomende kosten dienen over het gehele verblijf betaald te worden.

Wat betekenen de sterren bij de woning?

Aantal sterren:

  1. Vakantiewoningen met slechts één ster komen bij Topic Travel niet voor.
  2. Vakantiewoning met eenvoudige inrichting, geselecteerd om zijn ligging, karakter of landseigen charme.
  3. Keurig verzorgde vakantiewoningen met een hedendaags comfort en een nette inrichting.
  4. Comfortabele vakantiewoning met een zeer complete inrichting en vele extra's.
  5. Bijzonder comfortabele vakantiewoning met een uiterst plezierige inrichting, voorzien van uitstekende faciliteiten.

Sommige vakantieparken hanteren een lokaal sterrensysteem dat van het bovenstaande kan afwijken.

Hoe kan ik zien of een woning nog beschikbaar is?

Bij de productinformatie, van de door u gekozen accommodatie, kunt u een datum en periode selecteren. In de kalender zijn de beschikbare aankomstdata dikgedrukt en groen gekleurd. De aankomstdata die niet (meer) beschikbaar zijn, worden in grijs weergegeven en zijn niet selecteerbaar.

Zoekt u een woning voor een specifieke periode, dan kunt u uw zoekopdracht ook verfijnen door een aankomstdatum te selecteren. Het zoekresultaat toont dan alleen de accommodaties die in de geselecteerde periode beschikbaar zijn.

Kan ik op een andere dag aankomen?

Het aankomen op een andere dag dan de gebruikelijke aankomstdag moet altijd aangevraagd worden in het buitenland. Mocht u een afwijkende aankomstdag willen, neem dan telefonisch contact met ons op via +31 (0)70 - 416 8 416. Wij gaan dan direct de mogelijkheden voor u na. 

Zijn er nog bijkomende kosten?

Alle bijkomende kosten staan bij het betreffende product vermeld. Sommige bijkomende kosten zijn afhankelijk van eventuele faciliteiten waar u gebruik van wenst te maken, bijvoorbeeld het door de eigenaar laten plaatsen van een kinderbedje of het meebrengen van een huisdier. De bijkomende kosten staan ook vermeld op uw huurovereenkomst.

Betaal ik toeristenbelasting?

Of en hoeveel toeristenbelasting u dient te betalen wordt in Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Tsjechië en Kroatië bepaald door de plaatselijke overheid. Voor een indicatie m.b.t. de tarieven verwijzen wij u naar de pagina Algemene voorwaarden. Hier kiest u voor de 'Aanvullende Reisinformatie' van het betreffende land. Heel soms wordt in een zeer laat stadium besloten een bepaalde belasting te verhogen of in te voeren. Noch de verhuurder, noch wij kunnen hierop enige invloed uitoefenen. 

Waar vind ik toeristische informatie over het land of gebied waar ik naar toe wil gaan?

Wanneer u een woning heeft geselecteerd, vindt u onderaan de pagina informatie over het land en de regio. Ook is er in de huisomschrijving informatie opgenomen over de directe omgeving. Wanneer u een woning heeft geselecteerd vindt u onderaan de pagina informatie over het land en de regio. Ook is er in de huisomschrijving informatie opgenomen over de directe omgeving.

Wat is de procedure als ik een boeking gemaakt heb?

Als u via internet of telefonisch een boeking heeft gemaakt, dan wordt er meteen een bevestiging naar uw e-mailadres gestuurd. U ontvangt daarbij ook direct een betalingsverzoek. Nadat u het volledige bedrag heeft betaald ontvangt u het verblijfsticket. Dit document dient u ter plaatse aan de huiseigenaar of sleutelhouder te verstrekken. Ca. 2 weken voor vertrek ontvangt u van ons een uitvoerig reisbescheidenpakket met o.a. de routebeschrijving, wegenkaart(en) en een informatieboekje met talloze wetenswaardigheden.

Hoe geef ik later een wijziging door?

Het doorgeven van wijzigingen m.b.t. de periode, duur van uw verblijf of het type accommodatie kan alleen telefonisch via +31 (0)70 - 416 8 416. Niet alle wijzigingen zijn achteraf mogelijk en bovendien zijn aan dit soort wijzigingen vaak kosten verbonden. Onze medewerkers kunnen uw vragen op dit gebied direct beantwoorden.

Het doorgeven van informatie m.b.t. uw aankomsttijd en vluchtnummer kan via My Topic.

Ontvang ik een factuur?

Direct nadat u via internet of telefonisch een boeking heeft gemaakt, ontvangt u een boekingsbevestiging per mail. Hierin vindt u de huurovereenkomst met o.a. een overzicht van alle kosten en een betaalverzoek. Er wordt geen aparte factuur verstuurd.

Krijg ik een voucher?

Zodra uw volledige betaling door ons is ontvangen, mailen wij u het verblijfticket. Dit document dient u te printen en ter plaatse te overhandigen aan de sleutelhouder of eigenaar. De sleuteloverdracht kan alleen plaatsvinden na overhandiging van het verblijfsticket en een eventuele waarborgsom. 

Wanneer ontvang ik het reisbescheidenpakket?

Zodra wij uw volledige betaling hebben ontvangen, ontvangt u per mail uw verblijfticket. De overige reisbescheiden ontvangt u ca. 2 weken voor vertrek. Mocht u al eerder naar uw vakantiebestemming afreizen, geeft u dit dan aan ons door. Wij zullen u het reisbescheidenpakket dan iets eerder toesturen (op voorwaarde dat de volledige betaling is voldaan).

Kunnen we ook een auto huren bij Topic Travel?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Kunnen we bij Topic Travel ook een vlucht boeken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Kunnen we bij Topic Travel ook hotels voor onderweg boeken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Kunnen we bij Topic Travel ook trein- of ferrytickets reserveren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Waar vind ik de huurvoorwaarden?

U klikt onderaan de website op 'Algemene voorwaarden'. Hier vindt u de Algemene Voorwaarden van Topic Travel, de ANVR Reisvoorwaarden en per vakantieland aanvullende reisinformatie.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Na het maken van uw boeking, krijgt u de huurovereenkomst per mail toegestuurd. Hierin ziet u hoe de reissom is opgebouwd en welk bedrag u dient te betalen. Boekt u binnen zes weken voor vertrek, dan betaalt u standaard alles in één keer. In de mail staat een betaallink naar een beveiligde pagina (My Topic)  om uw betaling in orde te maken. U kunt kiezen om uw betaling te voldoen via iDEAL, Creditcard (Mastercard / Visa / American Express), Bancontact of Mister Cash. Daarnaast kunt u de reissom overmaken middels een bankoverschrijving of overboeking.

Wanneer moet de aanbetaling gedaan worden? En het restantbedrag?

Het eerste deel, de aanbetaling, bestaat uit 30% van de huursom, de reserveringskosten (€ 30,- ongeacht het aantal bestemmingen), Calamiteitenfonds Reizen (€ 2,50 per 9 reisgenoten) en de premie voor de eventueel afgesloten annuleringsverzekering. De aanbetaling dient binnen veertien dagen na het tot stand komen van de overeenkomst voldaan te worden. Het restant van de reissom (70% van de huursom en de premie van de eventueel afgesloten Vakantie Verzekering) dienen wij uiterlijk zes weken voor de reisdatum ontvangen te hebben.


Vertrekt u binnen zes weken, dan dient u de betaling in één keer te voldoen. Bij vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard, iDEAL (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. My Topic, zodat u zeker bent van een tijdige verwerking van uw betaling. 

Hoe betaal ik in geval van een last-minute boeking?

Boekt u kort van te voren, dan dient u in één keer te betalen. Afhankelijk van het aantal dagen voor vertrek, zal het noodzakelijk zijn om uw betaling te voldoen via iDEAL, creditcard of Bancontact / Mister Cash of een spoedoverboeking te maken. Onze medewerkers zullen u hier telefonisch over adviseren.

Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

U kunt uw betaling overmaken middels iDEAL of bankoverschrijving naar:

Topic Travel B.V.
IBAN: NL87 DEUT 0319 8284 84
BIC: DEUTNL2N

Bent u woonachtig in België, dan kunt u gebruik maken van onderstaande rekening:

TOPIC TRAVEL BV
IBAN: BE25 826 0005109 82
BIC: DEUTBEBEXXX

Accepteert Topic Travel ook VVV-Cadeaubonnen?

Nee. Het verzilveren van VVV-Cadeaubonnen is per 1 juni 2015 niet meer mogelijk bij Topic Travel. 

Is mijn betaling al binnen?

Zodra u uw boeking heeft geplaatst kunt u via My Topic uw vakantie (aan)betalen. Alle informatie over uw boeking en de status van uw online betalingen vindt u terug in My Topic. U ziet welke betalingen zijn ontvangen en welke bedragen er nog voldaan moeten worden of reeds onderweg zijn (hier kan enige vertraging in zitten). U ontvangt tevens een e-mail zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

Als uw betaling niet tijdig bij ons binnenkomt, dan krijgt u automatisch een herinnering toegestuurd. Alleen als de volledige betaling bij ons binnen is, kunnen wij u het verblijfsticket sturen.  

Uiteraard kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via +31 (0)70 416 8 416 om de status van uw betaling te verifiëren.

Waar vind ik de reissom en hoe is die opgebouwd?

De totale reissom komt in beeld tijdens het maken van de boeking (op de site) of wordt u telefonisch gemeld. Daarnaast staat deze vermeld in uw huurovereenkomst en in het betalingsoverzicht bij uw boeking in My Topic. De reissom bestaat uit de huursom van de woning, de reserveringskosten, de kosten voor het calamiteitenfonds (verplicht) en eventuele afgesloten verzekeringen.

Verblijf

Met hoeveel personen mag ik in de woning? Mogen er extra personen mee?

Het aantal personen genoemd in de beschrijving van de vakantiewoning is het maximum toegestane aantal (ongeacht het aantal vermelde slaapplaatsen). Baby's worden hierin meegerekend, tenzij anders aangegeven. U dient ons bij boeking het juiste aantal personen op te geven. Mocht dit aantal later wijzigen, dan dient u dit aan ons door te geven. Dit geldt ook voor eventuele logées. Bewoning door meer personen dan het maximum toegestane aantal is niet geoorloofd, op straffe van onmiddellijke verwijdering uit de gehuurde accommodatie. Het plaatsen van tent of caravan in de tuin is niet toegestaan.

Mag ik een huisdier meebrengen? Heb ik daar documenten voor nodig?

In de beschrijving van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Is dit het geval, dan is één huisdier toegestaan. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken. Het spreekt voor zich dat huisdieren niet in zwembaden en op bedden en stoelen mogen.

Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts. Het meebrengen van een huisdier dient u altijd bij boeking aan ons op te geven.

Is er een zwembad aanwezig?

Bij de woningbeschrijving staat aangegeven of er een zwembad (privé of gezamenlijk) bij de woning aanwezig is. Dit wordt tevens vermeld onder ‘Kenmerken’. Bij de meeste woningen kunt u ook de exacte openingsperiode van de zwembaden terugvinden. In alle gevallen geldt dat de openingsperiode ook afhankelijk is van de weersomstandigheden. Heeft u toch nog vragen over de zwembadfaciliteiten bij een bepaalde woning, neem dan contact met ons op. 

Beschikt mijn vakantiehuis over een tuin?

Doorgaans beschikken alle vakantiehuizen over een tuin, privé dan wel gezamenlijk. Meer informatie vindt u terug in de woningbeschrijving.

Hoe is het interieur van mijn vakantiewoning?

In de woningbeschrijving wordt het interieur van uw vakantiewoning beschreven. Zie voor overige voorwaarden m.b.t. het interieur ook de 'Aanvullende reisinformatie’ van de betreffende bestemming onder Algemene voorwaarden.

Is er een internetverbinding in de woning aanwezig?

Of er in de woning een internetverbinding aanwezig is, staat aangegeven in de woningbeschrijving en bij de kenmerken. Houdt u er echter rekening mee dat de internetverbindingen in andere landen niet altijd zo goed zijn als u gewend bent.

Zijn er handdoeken en bedlinnen in de woning aanwezig of te huur?

Bij de woningbeschrijving staat vermeld of bedlinnen is inbegrepen, of dat het mogelijk is om dit te huren. Wordt het niet vermeld of niet door u gehuurd, dan dient u het zelf mee te nemen. Wilt u bedlinnen tussendoor verschonen dan kan dat soms via de eigenaar/verhuurder (tegen betaling) of u kunt het zelf wassen (in de woningbeschrijving staat vermeld of er een wasmachine aanwezig is). Huur van bedlinnen dient u direct bij de boeking door te geven. Wanneer in de woning dekbedden aanwezig zijn dan wordt dit apart vermeld. In alle andere gevallen zijn er dekens. Handdoeken en keukenlinnen dient u in het algemeen zelf mee te nemen, tenzij anders vermeld in de woningbeschrijving.

Is er een kinderbedje en/of -stoel in de woning aanwezig of te huur?

Bij de woningbeschrijving staat vermeld of er een kinderbedje en/of -stoeltje aanwezig is, permanent of op aanvraag. Wordt dit niet vermeld dan dient u dit zelf mee te nemen. Wanneer het kinderbedje en/of -stoeltje "op aanvraag" beschikbaar is, dan dient u deze, indien gewenst, telefonisch bij onze Afdeling Reserveringen aan te vragen via +31 (0)70 416 8 416. Tenzij anders vermeld zijn hieraan geen kosten verbonden. Vraagt u het nog even na bij de aanvraag. Bedlinnen voor het kinderbedje dient u altijd zelf mee te nemen; dit is ter plaatse niet beschikbaar (tenzij anders vermeld).

Van welke faciliteiten kan ik gebruik maken?

De faciliteiten die bij de door u gekozen woning voorhanden zijn, vindt u terug in de woningbeschrijving in de tekst en onder 'Bijkomende kosten’. Zie voor de voorwaarden m.b.t. het gebruik van faciliteiten de ‘Aanvullende reisinformatie’ van de betreffende bestemming onder Algemene voorwaarden.

Kan ik de eindschoonmaak laten doen?

In de woningbeschrijving staat aangegeven of u de eindschoonmaak zelf dient te verzorgen of dat u dit kunt laten doen. Eveneens staat aangegeven of aan het laten doen van de eindschoonmaak kosten zijn verbonden. Het komt ook voor dat dit laten doen van de eindschoonmaak verplicht is.

Betaal ik een waarborgsom en wanneer krijg ik die terug?

Bij de meeste huizen en appartementen dient bij aankomst een waarborgsom betaald te worden (contant). De borg wordt door de verhuurder of agent bewaard en in het algemeen bij vertrek aan u teruggegeven, onder aftrek van de eventuele bijkomende kosten of door u veroorzaakte schade. Ook kunnen extra noodzakelijke schoonmaakkosten in rekening worden gebracht als u de woning niet volgens afspraak heeft achtergelaten.

Bij enkele huizen en appartementen wordt de borg na vertrek op uw rekening overgemaakt (laat in dergelijke gevallen uw IBAN-rekeningnummer achter). Ook bij vertrek vóór het normale tijdstip (za. 8.00 - 10.00 uur) zal de borg soms aan u overgemaakt of nagestuurd worden. Voor uw vertrek mag de accommodatieverschaffer de inventaris van uw vakantieverblijf controleren.

Het voldoen van de waarborgsom ter plaatse en het terugontvangen ervan is een zaak tussen verhuurder (eigenaar/receptie/lokale agent) en huurder. Topic Travel is niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieromtrent kunnen ontstaan.

Betaal ik apart voor energie- en waterverbruik?

De kosten voor gas, elektriciteit en water zijn meestal inbegrepen in de huursom. Is dit niet het geval of zijn deze kosten beperkt inbegrepen, dan worden ze veelal aan de hand van het verbruik (meterstanden) bepaald. Eventuele verwarmingskosten (elektrisch, gas, olie, hout voor de openhaard of anders) en/of airconditioning zijn niet inbegrepen en deze dient u ter plaatse te voldoen, tenzij anders vermeld. Zijn deze kosten volgens de beschrijving wel inbegrepen, dan geldt dit alleen voor de periode 20/4-26/10, tenzij anders vermeld. Houdt u er rekening mee dat bovengenoemde kosten aanzienlijk hoger kunnen zijn dan in Nederland. Zie voor deze informatie ook het onderdeel ‘Bijkomende kosten' bij het betreffende product.

Welke kosten betaal ik nog ter plaatse?

Alle bijkomende kosten, zoals toeristenbelasting, huur van bedlinnen, eindschoonmaak etc. dient u, tenzij anders vermeld, ter plaatse te betalen. Deze kosten vindt u bij elk product onder het kopje ‘Bijkomende kosten’. U ziet wat is inbegrepen en welke verplichte en optionele voorzieningen u ter plaatse betaalt. Ook in de boekingsstappen ziet u onder 'kostenoverzicht' welke kosten u ter plaatse dient te betalen.
Op de huurovereenkomst die u direct na het boeken ontvangt en op het verblijfsticket dat u ontvangt nadat de volledige betaling is voldaan, staat eveneens aangegeven welke kosten ter plaatse nog betaald dienen te worden.

Waar bestaat mijn reisbescheidenpakket uit?

Enkele weken voor uw vertrek ontvangt u van ons de uitvoerige reisbescheiden, met o.a.:

  • Het adres van uw vakantiewoning en de naam van de sleutelbewaarder/verhuurder, die u wegwijs maakt en de sleutel overhandigt;
  • Een informatieboekje over uw vakantieland met talloze wetenswaardigheden;
  • Een goede routesuggestie naar uw bestemming;
  • Een gedetailleerde plattegrond en/of beschrijving van het laatste stukje zodat u geen meter fout rijdt;
  • Zeer gedetailleerde (gratis) wegenkaart(en) of atlas;
  • Toeristische informatie over uw vakantiestreek (indien voorradig).

Let op:
U ontvangt uw verblijfticket al eerder per mail. Deze dient u te printen en bij aankomst te overhandigen aan de sleutelbewaarder/verhuurder.

Zo is iedereen goed geïnformeerd, geen lastige discussies ter plaatse; een vakantie hoort zorgeloos te beginnen!

Hoe laat kan ik in de woning?

In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). De aankomsttijden liggen globaal tussen 16.00 en 19.00 uur. In uw gedetailleerde reisbescheiden staan de tijden vermeld die voor uw vakantiewoning gelden. De huurperiode wordt bepaald door deze tijden. Eerdere aankomst is vaak niet mogelijk i.v.m. het gereed maken van de woning. Later aankomen kan alleen in overleg met de verhuurder. In sommige gevallen zijn hier kosten aan verbonden.

Ik heb een vlucht geboekt waardoor ik pas laat aan ga komen. Wat nu?

Geef de aankomsttijd gelijk telefonisch aan ons door bij de boeking of zodra de exacte aankomsttijd bij u bekend is. In overleg met de verhuurder/sleutelbeheerder wordt gekeken of aankomst op het door u aangegeven tijdstip mogelijk is. Houdt u er rekening mee dat er kosten gerekend kunnen worden voor een late aankomst. In een enkel geval zal een late aankomst niet mogelijk zijn en kunt u (in overleg) pas de volgende ochtend in de woning.

Hoe laat moet ik de woning verlaten?

In het algemeen geldt de zaterdag als dag van aankomst en vertrek (wisseldag). Het vertrek dient meestal tussen 8.00 en 10.00 uur plaats te vinden. In uw gedetailleerde reisbescheiden staan de tijden vermeld die voor uw vakantiewoning gelden. De huurperiode wordt bepaald door deze tijden. Later vertrek is vaak niet mogelijk i.v.m. het gereed maken van de woning voor de volgende gasten.

Wat doe ik als tijdens mijn vakantie iets niet naar wens is?

Als tijdens uw vakantie onverhoopt iets niet naar wens is, maak dit dan ten allen tijde kenbaar bij de contactpersoon ter plaatse (verhuurder/sleutelbeheerder). Kan hij/zij uw probleem niet verhelpen, neemt u dan contact op met Topic Travel  via +31 (0)70 416 8 416.

Hoe kan ik mijn enquête insturen?

De enquête die u samen met uw reisbescheiden heeft ontvangen, kunt u ingevuld aan ons retourneren m.b.v. de daarvoor bestemde envelop. U betaalt geen portokosten. Daarnaast ontvangt u, indien u na 2 juni 2015 heeft geboekt, per mail een verzoek tot het schrijven van een review.

Annuleren

Kan ik mijn boeking nog annuleren?

Aan het annuleren van een boeking zijn altijd annuleringskosten verbonden (conform de ANVR-Reisvoorwaarden). Het annuleren van een boeking kan alleen telefonisch gebeuren. Onze medewerkers kunnen u direct laten weten welke voorwaarden in uw situatie van toepassing zijn.

Verzekering

Wanneer kan ik een verzekering afsluiten?

Het afsluiten van de Vakantie Verzekering kan tot één dag voor vertrek. Het afsluiten van een annuleringsverzekering dient u uiterlijk binnen 7 dagen na het maken van de boeking te doen. Sluit u de annuleringsverzekering later af, dan kunnen er door de verzekeraar voorwaarden aan worden verbonden.

Waar lees ik meer over de Annuleringsverzekering van de Europeesche?

U gaat naar Verzekeringen voor o.a. meer informatie over de Annuleringsverzekering van de Europeesche.

Heeft u uw Annuleringsverzekering afgesloten vóór 2 juni 2015, bekijk dan de voorwaarden die u per mail heeft onvangen bij uw factuur. Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Waar lees ik meer over de Reisverzekering van de Europeesche?

U gaat naar Verzekeringen voor o.a. meer informatie over de Reisverzekering van de Europeesche.

Heeft u uw Vakantie Verzekering afgesloten vóór 2 juni 2015, bekijk dan de voorwaarden die u per mail heeft ontvangen bij uw factuur. Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Wie is er aansprakelijk voor schade?

Net zoals thuis, kan er ook in uw vakantiehuis een ongelukje gebeuren. Bij alle Topic Travel boekingen is een schadeverzekering inclusief.  Mocht er onverhoopt schade aan het vakantiehuis ontstaan, dan dekt deze service in veel gevallen de kosten. Meer informatie over de schadeverzekering vindt u onder Verzekeringen.